Internet: 500 millióan a facebook-on, hogyan használja a média?

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A Facebook-gőzhenger halad előre, egyelőre megállíthatatlannak tűnik. A globális felhasználók száma a napokban elérte az 500 milliót. (Idehaza szűk másfél év alatt a néhány ezerről 1,5 millióra nőtt ez a szám.) A BBC (Nielsen) ábrái jól érzékeltetik, hogy a Facebook szinte valamennyi piacon az élen jár.

Mindezek után érthető, hogy a média (egy része) is megpróbálkozik a Facebookba kapaszkodni, hogy onnan szerezzen egy kis lendületet. Ennek gyakorlati megvalósítása nagyon eltérő. Miközben egyes kiadványok még mindig csak a cikkek után pakolt "megosztás" gomboknál tartanak, mások szinte már összeépültek a Facebookal.

Hogy a divaton kívül miért jó a fészbukosodás és milyen valós eredményekkel jár, arról elég keveset tudni. Ezért is örültem meg, hogy Justin Osofsky a Facebook Develpoer Blogján közzétette az ezzel kapcsolatos információit.

1. A legtöbben természetesen a forgalom növelését várják a Facebook-kapcsolattól.

  • A sláger persze továbbra is a Like / Tetszik gomb. A Facebook adatai szerint ez igazából akkor működik jól, ha megjelenik a barátok kis képe és lehet hozzászólást is írni. A hatékonyság nagyban függ az elhelyezéstől is. Nyilván nem lep meg, hogy a  szemet vonzó tartalom mellett elhelyezett "Like" gombra többen kattintanak, mint arra, ami valamilyen lehetetlen helyre van eldugva.
  • Az embereket a vitatott dolgokat, a heves érzelmeket kiváltó témákat és a sporteseményeket "lájkolják" szívesen. (Én pedig azt hittem, hogy a hosszú, unalmas pénzügyi elemzéseket.)
  • A státuszfrissítésekben az egyszerű kérdés, vagy a "lájkolásra" való biztatás a leghatásosabb.
  • A kora reggel és a lefekvés előtt publikált cikkek a leghatékonyabbak. (Ezt szerintem már minden kezdő blogger is tudja.)

2. A kötődés erősítése

Az internet már csak olyan, hogy összevissza kujtorognak az emberek, tehát minden online kiadvány szeretné erősíteni a közönség kötődését.

  • Osofsky azt javasolja, hogy az újságok a  címlapra és a cikkoldalakra is tegyék ki (természetesen a "hajtás" fölé) az Activity Feed és a Recommendation plugint.  (Az első azt mutatja, hogy a barátaink közül ki van jelen, a második személyre szabott ajánlásokat ad.) Sok szerkesztőnek persze nyilván feláll a szőr a hátán a gondolatra, hogy a legértékesebb felületek egy jelentős részét ingyen átengedje a Facebooknak.

  • Fontos események követése élős cset-közvetítéssel.  Live Streem box - A Twitter és a CoverItLive közvetítések alternatívája.
  • Tematikus aloldalak kialakítása a Facebookon. Sajátos ötlet. Ezután már csak az következhet, hogy az online lapok telepedjenek át telejsen a Facebookra.
  • A Facebook keresés API használatával megvalósított interaktív grafikák. Megvallom, ez nekem magas, a megadott példa (NYTimes.com) viszont meggyőző. Annyit azért érzékelek, hogy egy ilyen megoldás nem annyi munkával jár, mint a "Tetszik" gomb beszúrása.

3. Meg kell érteni a közönség "működését"

Érdemes tanulmányozni a Facebook Insights adatait. (Aki a Google Analyticsszal kel és az Analytisszal fekszik, annak kissé szegényes lesz az Insights kínálata, de annak kell örülni, ami van.)

Számomra Osofsky írásának az a legfontosabb tanulsága, hogy nincsenek igazán nagy meglepetések. Aki használja a Facebookot, figyeli az eredményeket és ennek megfelelően korrigálja a megoldásokat az nyerhet vele, aki csak úgy tesz, mintha csinálna valamit, hiába várja a csodát.

A Facebooknak persze van egy általános, szélesebb kört érintő hatása is: a közösségi hálózat, illetve annak alapító-vezetője, a még mindig csak 26 éves Mark Zuckerberg állandó témát biztosít a média számára.

Címkék: facebook

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu