Internet: A Network.hu a közösségek közösségi oldala - interjú egy networkössel

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A közösségi oldalak nagyító alá vételekor fontos szempont, hogy vizsgáljuk meg a hazai felhozatalt is. Ezúttal a network.hu oldalt mutatjuk be. Interjú alanyom Lakatos Tibor, az oldal egyik munkatársa.

 

Üdv, Tibor! Mióta vagy a network.hu-nál, és mivel foglalkozol ott jelenleg?


 

2008. márciusától dolgozom a Network.hu-nál. Kezdetben szerkesztőségi feladatokat láttam el, majd közösségi koordinátorként folytattam a munkát. A feladatom, hogy segítsem a felhasználóinkat, hogy minél színvonalasabb oldalakat hozzanak létre, kommunikációs és marketing feladatokat látok el, mint például a következő regionális kampányunk kidolgozása és lebonyolítása, melynek során le szeretnénk fedni mind a 19 megyét a településklubok kialakításával.

 

A Network.hu a “közösségek közösségi oldala” szlogen zászlaja alatt működik. Egészen pontosan milyen előnyei vannak egy vállalkozónak, ha regisztrál ide?


 

Az oldalunk – mint ahogy a szlogen mutatja – témák mentén kialakuló, tematikus közösségi oldalak összessége. A felhasználók érdeklődésük alapján rátalálnak már meglévő közösségekre vagy szabadon létrehozhatnak új közösségi oldalt is.

 

A kérdést úgy módosítanám, hogy milyen előnyei lehetnek egy saját közösségi oldallal. A Network.hu-n a kapcsolati háló nem régi ismertségek mentén alakul ki, hanem új kapcsolatok jönnek létre érdeklődési területek, hobbik mentén.

 

A vállalkozó, ha regisztrál a rendszerünkben akkor saját közösségi oldalt hozhat létre. Ami az általa választott kifejezés, cégnév, márka, téma mentén épülhet fel. Saját url-en érhető el az oldala. Például: markanev.network.hu. Egyedi arculatot, designt alakíthat ki, meghatározhatja, hogy a közösségi oldalán milyen funkciók legyenek elérhetők. (ld. blog, videógyűjtemény, fórum, linkgyűjtemény, képgaléria, rss-ek, üzenőfal, szavazás).


A közösségbe aztán saját maga és a csatlakozó tagok is tölthetnek fel tartalmakat, megoszthatják véleményüket, segíthetik egymást. A közösség aktivitását az interaktív funkciók mellett a közösség saját hírlevele is segíti.

Egy saját közösség kialakulásának pedig számtalan előnye van.


Saját adatbázis alakul ki a potencvásáriális lókból,fogyasztókból. Az eszközökön keresztül kétirányú kommunikáció alakul ki a vállalkozó és fogyasztói között. Edukálhat, közvetlenül értékesíthet, átterelheti a látogatókat a saját weboldalára, közvéleményt kutathat, vásárlói panaszokat kezelhet, és így tovább.

 

A vállalkozók, mint hirdetők nem csak saját közösséget alakíthatnak ki, hanem már kialakult közösségek szakmai támogatójaként is megjelenhetnek. Ezenkívül célzott hirdetéseket is elhelyezhetnek nem csak demográfiai adatok, hanem érdeklődési kör és azon belül egy-egy téma mentén is.

 

A fentiekre néhány példa:

http://szepseg.network.hu

http://hajfestes.network.hu

http://recept.network.hu

http://rffklub.network.hu

 

És egy egyszerű magánszemélynek?


Fontos hangsúlyozni, hogy a Network.hu nem a meglévő és múltbeli kapcsolatokra épül. Az oldalon új barátokat találhatunk, új kapcsolatok alakulhatnak azonos érdeklődés mentén. Az oldal inkább tudásbázis és élménycentrum. Az emberek feltehetik a kérdéseiket, megoszthatják az élményeiket, videókat tölthetnek fel egy-egy országgal, a macskatartással, a horgászattal vagy a gyöngyfűzéssel kapcsolatban.

 

Bármely felhasználó alakíthat saját klubot, közösségi oldalt, így egy jól működő közösségi oldal motort kapnak a kezükbe. Felépíthetnek maguk vagy témájuk köré egy működő közösséget, véleményvezérré válhatnak. Természetesen ebből akár gazdasági előnyük is származhat, de az elsődleges céljuk a szórakozás és mások segítése.

 

Egészen pontosan ki a Network.hu célpiaca?


Egyrészről azok az of

fline közösségek, amelyeknél a tagok közti információáramlás fontos lenne, de nehezen tudják megoldani, pl. civil szervezetek, egyesületek. Másrészről azok az emberek, akik különböző hobbikkal rendelkeznek, szeretnek segíteni másoknak, megmutatni mit alkottak és segítséget kérni a többiektől. A felhasználóink jelentős része 25 év fölötti. Jelenleg a sport, a zene, a család, az egészség,wellness, ezotéria a legnépszerűbb területek.

 

Milyen előnyei vannak mondjuk egy Facebookkal szemben az oldalnak?


A Facebook egy teljesen más alapokon működő közösségi oldal. Ahogy említettem, ott a “régi” barátaiddal történő kapcsolattartás és élménymegosztás a legfontosabb. Én inkább a Facebook csoport illetve rajongói oldallal szemben tudnám azt mondani, hogy nálunk több közösségi funkció áll rendelkezésre és jobban rendszerezhetők, visszakereshetők – pl. a cimkézéssel és a keresővel – a közösségben megosztott tartalmak. Így egy tudástár alakul ki az adott témában.

Ezen kívül a hosszabb cikkek megírására is lehetőség van a közösség blogjában, míg erre egy Facebook csoportban/rajongói oldalon nincs lehetőség. Továbbá a skinezhetőség és az oldal felépítésének köszönhetően nem azt érzi az ember, hogy egy nagy közösségi oldal részén van, hanem elkülönülnek a közösségek egymástól. Nem mellékesen az oldalak a google optimalizálásnak köszönhetően új tagokat, érdeklődőket hoznak a közösségekbe.

 

Mennyire érzi erős versenynek a magyar piacon a “közösségi oldalak harcát”? Mennyire konkurens a Facebook, az iWiW, vagy a Twitter?


Szerintem ha a nagyokat említjük, akkor mindegyik elég specifikus, mind célcsoportot, mind a technikai megoldásokat nézve, tehát mindegyik oldal más élményt kínál a felhasználóknak. Ez alapján nem egymással versenyeznek, hanem inkább a felhasználók kegyeit keresik és próbálnak minél jobb egyedi szolgáltatást nyújtani. Ahogy az Iwiw például most belevágott az API gyártásba/gyártatásba.

 

Ezen kívül a felhasználói kör is elég eltérő, az azonban látszik a Facebook és Twitter esetében, hogy egy iWiWhez, Myviphez mérve relatív kevés magyar taggal rendelkeznek. A Facebook és a Twitter abszolút divat lett az elmúlt pár hónapban, de be kell látni, hogy az átlag magyar internetfelhasználót  még nem ezeken az oldalakon lehet elérni.

 

A mi célunk és feladatunk, hogy a hirdetői oldallal megismertessük a rendszerünket és megmutassuk, hogy sok esetben a mi oldalunk jobb megoldás. Azért mert nagyban más a látogatói köre mint a Facebooknak és más közösségi oldalaknak és sok esetben, ld. vásárlói edukáció, ügyfélszolgálati megoldások, tematikus közösségek, a mi oldalunk ésszerűbb megoldás.

 

Ön személy szerint a “konkurens” közösségi oldalak közül melyiket kedveli a legjobban, és miért?


A Facebookot most nagyon megtalálták maguknak a fiatalok és a hirdetők is, bár itthon ez lassabban megy. Látok sok kreatív megoldást, kampányokat rajta. Mindig lehet újat tanulni. A Twittert említeném még meg, amit használok, hiszen a Network.hu-nak is van accountja, ami egy fajta gépházként működik, ahol a cég mindennapi életébe nyerhetnek bepillantást a követők.

 

Molnár Ferenc Webkukkoló

Címkék: network

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Máté Tóth Mária üzente 13 éve

Mindenesetre én nagyon örülök, hogy tavaly ősszel kaptam azt a meghívót a NETWORK-ra! :)
Tetszik, és szívesen jövök fel mindennap, hogy benézzek a klubokba, találkozzam az újdonsült ismerőseimmel, játsszam egyet, ha ráérek :)
Köszi !

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu