Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A zeneipar vegyes érzésekkel fogadta a streamingszolgáltatásokat. Egyrészt a szakmai szervezetek rájöttek arra, hogy korábban talán nem túl jól reagáltak a digitális korszakra, másrészt félnek a további bevételcsökkenéstől.
A felhasználónak meg kell vásárolnia a zeneszámokat? A Spotify,
a Simfy és más úgynevezett stramingszolgáltatók szerint a kérdésre a
válasz egyértelműen nem. A cél ugyanis az, hogy a zenék mindig mindenki
számára elérhetőek legyenek. A letöltések nem jelentenek hosszútávú
megoldást, hiszen egyrészt a merevlemezek és más adathordozók
tárolókapacitása véges és így a felhasználó nagy összegeket költhet
ilyen termékre, másrészt ezek az eszközök sérülékenyek és ki szeretné
elveszíteni az MP3-gyűjteményét? Erre éreztek rá a
streamingszolgáltatók, akik gyakorlatilag bárhol és bármilyen
körülmények között elérhetővé teszik a kedvenc nótákat.
Russ Crupnick amerikai piaci elemző tömören fejtette ki a véleményét: a
streamingszolgáltatások véget fognak vetni a fizetős letöltések
korszakának. A zeneipar mindenesetre nem ül ölbe tett kézzel és nem akar
úgy járni, mint néhány évvel ezelőtt. Arra a kiadók is rájöttek, hogy
nem vezet sehova, ha szerzői jogi pereket indítanak a saját ügyfeleik
ellen, ehelyett jobban járnak, ha megpróbálnak haladni a korral és
inkább alakítják, mint szemlélik a folyamatokat. Jó példa a változásra,
hogy a svéd Spotify streamingszolgáltató 18 százaléka a kiadók kezében
van.
Ugyanakkor nem mindenki osztja azt a nézetet, hogy a jövőt a
streamingmegoldások jelentik. Walter Holzbaur, a Wintrup zenei kiadó
ügyvezetője, mely cég partnere többek között David Guetta is. Holzbaur
egyelőre értetlenül szemléli az eseményeket, mivel egyáltalán nem érti,
hogy miként jöhet valaki és vezethet be egy új üzleti modellt a piacon
anélkül, hogy konkrét termékei lennének. A licencmegállapodások
megkötése ugyanis önmagában nem elég.
David Harrell, a chicagói The Layaways popbanda vezetője úgy
nyilatkozott, hogy jelenleg 0,02-0,06 amerikai centet kapnak minden a
Spotifyn lejátszott daluk után. Ez nem mondható soknak, de figyelembe
kell venni, hogy más streamingszolgáltató sem fizet ennél többet egy
lejátszott dal után. Vagyis jól látható, hogy csak ebből a zenészek nem
tudnak megélni. A Spotify rendszerét egyébként jelenleg egyébként több
millióan használják ingyen, míg az úgynevezett prémium kategóriás tagok
száma 325 000.
Hogy az alacsony bevételek ellenére miért tekint mégis mindenki
megváltóként a streamingajánlatokra? Nos, elsősorban azért, mert a
fájlcserélés utódját látják ezekben a megoldásokban. Az emberek
szívesebben használják a legális és olcsó szolgáltatást és persze a
zeneipar is jobban örül a plusz bevételnek. A fájlcserélés napjainkban
rendkívül népszerű, de a résztvevők száma mégis folyamatosan csökken,
míg a streamingszolgáltatásokat használók száma ezzel párhuzamosan
fokozatosan nő.
"A jövőben a zenei anyagok nagy része az on-demand streaming
rendszereken keresztül fog terjedni. A fizikai hanghordozók birtoklása
csak az utolsó 100 évben volt fontos és már a Szövetségi Zeneipari
Szervezet is az új bevételi források megtalálásának fontosságáról
beszél" - szögezte le Petar Djekic berlini digitális médiatanácsadó.
Steffen Wicker, a Simfy
on-demand zenei portál társügyvezetője szerint ez az üzleti modell csak
akkor lehet sikeres, ha elegendő számú prémium kategóriás ügyfelet
tudnak szerezni. Az emberek nem feltétlenül a zeneszámok hallgatásáért,
hanem a kiegészítő funkciókért (lejátszási listák készítése és
megosztása stb.) fizetnek.
A havidíj 9,99 euró. "A 9,99 euró 60-70 százalékát a kiadók és a szerzői
jogi társaságok kapják meg. Ez a zeneiparnak havonta prémium kategóriás
felhasználónként 7, míg éves szinten 84 eurót jelent, ami nem egy rossz
üzlet" - közölte Wicker.
sg.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
10. jubileumi OpenOffice.org konferencián jártunk Budapesten
Magyar sikersztori: dollármilliók a Ustream.tv-nek