Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kereskedelem az Interneten
Az e-kereskedelem lebonyolítása különböző eszközök felhasználásával
történhet.
A forgalom jelentős része Interneten keresztül bonyolódik le, illetve,
mobiltelefonnal kombinálva lehetséges a tranzakciók jóváhagyása (SMS). A jövőben a
mobiltelefonok e-kereskedelem betöltött szerepe is egyre jelentősebb szerepet fog játszani. |
A vevő betérve egy Internetes áruházba virtuális kosarába rakja a kiválasztott árukat, majd
megrendeli azokat, a választott fizetési feltételeknek megfelelően. A szerver (melyen a virtuális áruház
üzemel)meghatározott időközönként értesíti a kereskedőt, aki intézkedik arról, hogy a megrendelt
áru eljusson a vevőhöz.
A legelterjedtebb az fizetési forma az utánvétel. Ezt követi a bankkártyás. Elvileg lehetséges
a készpénzes ( A megrendelés az Interneten a kedvezmények igénybevételével,
az áru fizetése, átvétele egy üzletben) és az átutalásos (Hagyományos átutálás a B2B egyik formája) is,
de ezeket a módozatokat lényegében a B2C -nél nem használják.
- Bankkártyás fizetés SSL szabvánnyal
Bár az Interneten történő fizetéssel
kapcsolatban sok a félelem és a bizonytalanság, ennek ellenére az SSL szabvánnyal történő
bankkártyás fizetés a világon a legelterjedtebb fizetési megoldás.
Az SSL (Secure Socket Layer), amely a vásárló számítógépén futó Internetes böngésző
(Explorer, Netscape) és egy távoli szerver közötti kommunikációs csatornát titkosítja.
A "csatorna" 128 bites titkosítása révén, a kommunikációban haladó bankkártya adatok mások
számára nem hozzáférhetőek.
|
Elállási jog az e-kereskedelemben
Az e-kereskedelmi szabályozás egyik legtöbbet vitatott eleme a vevő
elállási joga. Az ezt előíró jogszabály egy európai uniós direktívának
megfelelően azt mondja ki, hogy az online boltok vásárlói a megrendelt
termék kézhezvételét követő 8 munkanapon belül elállhatnak a
vásárlástól, a terméket visszaküldhetik az eladónak, aki köteles a
teljes vételárat visszafizetni.
A 8 napos határidő az EU-s ajánlásban megfogalmazott minimum, aminél
számos ország helyi szabályozása többet ír elő. Míg némely országok
webes kereskedői - üzletpolitikai megfontolásból - versengenek
egymással, ki ad hosszabb időt az elállásra, addig nálunk ez a szabály
okozza a legtöbb elégedetlenséget. A kereskedők szerint az elállási jog
aránytalanul védi a vevőt, miközben nagyon hátrányos az eladó
szempontjából.
Számos közvélemény-kutatás kimutatta, hogy akik nem vásárolnak online,
azokat leginkább a termékkel való fizikai megismerkedés lehetőségének
hiánya tartja vissza. A vevők félnek, hogy ha valami probléma van a
termékkel, vagy nem olyan, mint amit a webes információk alapján
gondoltak, akkor nehézségeik lesznek a visszaküldésével. Mivel lehet
ezt a félelmet a leghatékonyabban és legnyilvánvalóbban semlegesíteni?
Nem mással, mint az elállási joggal!
Ma a kereskedők igyekeznek kibújni az elállási jog alól, de legalábbis
a lehető legrövidebben szólni róla. Ahelyett, hogy hangoztatnák, sőt:
már a vásárláskor világosan kommunikálnák ennek módját! Az elállási jog
hangoztatása, gyakorlásának megkönnyítése, az ezzel kapcsolatos
folyamatok gördülékenysége - és alapos bemutatása már a vásárláskor -
nagy mértékben képes csökkenteni a vevői bizalmatlanságot, és ennek
következményeként növelni a vásárlók számát! A kereskedők azt
gondolják, a magyar vevők visszaélnek az elállási joggal, és ha jobban
hangsúlyozzák ennek lehetőségét, csak a visszaélések száma fog nőni.
Nem készült még semmilyen kimutatás, számítás, tanulmány az elállási
jog gyakorlásával kapcsolatos költségekről és kockázatokról, tehát
nincs bizonyíték rá, hogy valóban káros lenne. Persze ahhoz, hogy az
elállási jogot negatív következmények nélkül hangoztassuk, nagyon
rendben kell tartanunk a termékadatbázisunkat, hiszen ha sok a
pontatlanság, fotó-hiány, rosszul megadott adat, az növeli a csalódott
- és ennek következtében esetleg a vásárlástól elálló - vevők számát.
Végső, de nehezen megdönthető érv: az elállási jog akkor is kötelező,
ha hallgatunk róla, ezért inkább használjuk ki az előnyeit! Ráadásul ma
még nagyon kevesen gondolkodnak így, ezért ha az elsők között kezdjük
az elállási jogot hangsúlyozni, azzal még versenyelőnyre is szert
tehetünk.
További információkat talál Kis Ervin Egon blogjában!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!