Internet: Összefogott a Sanoma Budapest és az Origo

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Együttműködik a Sanoma Budapest Újmédia-divíziója és a Magyar Telekom leányvállalata, az Origo Zrt. A hazai internetes piac két meghatározó szereplője közös fejlesztést jelentett be tegnap egy sajtórendezvényen, ahol a Sanoma és az Origo illetékese is azt mondta, keresik a további együttműködési lehetőségeket. De azért továbbra is versenyeznek egymással.

 

Legnagyobb konkurenciájánál vendégeskedett kedden az Origo Zrt. nemrégiben kinevezett vezérigazgatója. Vaszily Miklós azért érkezett a Sanoma Budapest egyébként az újságíróktól zsúfolásig megtelt tárgyalójába, hogy Gerentsér Imrével, a finn médiacég budapesti újmédia-divíziójának vezetőjével és Szabó Mártonnal, az Origo tulajdonában lévő iWiW közösségi portál vezetőjével, valamint a Grafton Recruitment hr-céget képviselő Fehér Tamással együtt bejelentse: elkészült a Profession.hu állásportál iWiW-es programja, az Állásvadász.

 

 

A közösségi oldalhoz illeszkedő új alkalmazás potenciálisan 4,4 milliót felhasználót ér el, és a két cég képviselői szerint mind a hirdetők, mind az álláskeresők számára egyedülálló, személyre szabható lehetőségeket kínál. Az alkalmazás minden eddiginél kényelmesebbé és hatékonyabbá teszi az álláskeresést - mondták. - Könnyen belátható, hogy nem csupán egy újabb, sokadik álláskereső portálról van szó, még csak nem is egyszerű hirdetésről. A felhasználók alapvetően kétféleképpen csoportosítják a dolgokat az interneten manapság: vannak az őket érdeklő témák, és vannak a hirdetések. A Profession.hu alkalmazása, azáltal, hogy beépül az iWiW-profilba, a „fontos dolgok"-csatornán keresztül szól a felhasználókhoz" - hangoztatta Gerentsér Imre.

 

- Az alkalmazás testre szabhatósága mind hirdetői, mind álláskeresői oldalról precízebb találatokat tesz lehetővé. Valódi paradigmaváltásról van szó: az álláskeresések böngészését felváltja az a helyzet, ahol az álláskeresések előre megadott paraméterek alapján házhoz jönnek, méghozzá egy olyan környezetben, amely a felhasználó számára a leginkább releváns. Mivel az alkalmazáson keresztül az adatbázisba feltöltött állásokból akár egy-egy ismerősnek is lehet ajánlani, az álláskereső és az állás „egymásra találása" sokkal személyesebbé, gyorsabbá válik - egészítette ki mondandóját Gerentsér Imre.

 

Vaszily Miklós ehhez hozzáfűzte: „Az iWiW amúgy is gyakorlatilag az első felület, ahol a hr-esek, állásadók megismerkednek leendő munkavállalóikkal - a Profession Állásvadász alkalmazás ezt gondolja tovább: biztonságos, jól használható, személyre szabható lehetőségeket kínál, amelyek az álláskeresők és a munkatársakat keresők dolgát egyaránt nagymértékben megkönnyítik."

 

Konkurensek, mégis együtt


A Computerworld kérdésére, hogy a két konkurens internetes szereplő között ez csupán egy egyszeri összefogás volt-e, vagy várható-e más téren is együttműködés, konkrétumok említése nélkül Gerentsér és Vaszily is azt mondta, hogy időnként „bombázzák egymást" ötletekkel, és törekszenek arra, hogy megtalálják a mindkét fél számára előnyös, win-win típusú üzleti lehetőségeket, mint amilyen a mostani is. Az együttműködés a két cég között egyébként nem teljesen új keletű, hiszen korábban például az online közösségmérés kapcsán is összefogott a szakma, így a Sanoma és az Origo - idézte fel Gerentsér, aki ugyanakkor hozzátette: a két vállalat a maguk területén továbbra is versenytársai egymásnak.

 

Facebookon is


Egyébként bár a sajtótájékoztatónak ez nem volt témája, a mostanában a hazai internetezők körében is egyre felkapottabbá váló Facebook közösségi oldalon is megtaláltunk egy, a Profession.hu-hoz kapcsolódó álláskereső alkalmazást. Igaz, ennek működése tapasztalataink szerint némiképp különbözik az iWiW-es változattól, de mindenesetre ebből is arra lehet következtetni, hogy a Sanoma platform-semleges kíván maradni, és nem kizárólagosan az iWiW mellett teszi le a voksát.

 

 


Népszerűek az iWiW API-k


A sajtótájékoztatón Szabó Márton, az iWiW egykori alapítója az iWIW-es alkalmazásfejlesztések, az API sikeréről szólt. Mint mondta, most már 100-nál is több alkalmazás található a közösségi portálon. Elismerte, hogy kezdetben voltak ugyan gyerekbetegségei a programoknak, mivel ezeket sokszor kis cégek, vagy amatőrök készítették, mostanra azonban egyre profibb megoldások is találhatók a rendszerben, és van olyan applikáció, amit a „nulla marketing" ellenére napi 80 ezer látogató használ. Összességében egyébként nő a programok népszerűsége: 2009 novemberében még napi 180 ezer felhasználó használt iWiW-es programokat, idén januárban viszont ez a szám már 250 ezer volt. Mint mondta, az Állásvadász alkalmazást annak ellenére telepítették máris 10 ezren, hogy a mostanáig tartó tesztidőszakban nem is hirdették a szoftver létezését.

Közösségi média a toborzásban

A Szonda-Ipsos felmérése alapján az internetes álláskeresés egyre fontosabbá válik. 2008-ban az internetezők 25 százaléka, 2009-ben pedig már a 28 százaléka keresett állást online. Ha ezt összevetjük azzal, hogy a KSH 2009. év végére vonatkozó gyorsjelentése szerint 15-74 éves munkanélküliek száma 445 ezer fő, 43 százalékuk egy éve vagy annál régebben keres állást, könnyen belátható, hogy az alkalmazásnak mekkora a létjogosultsága.

Ezzel kapcsolatban a rendezvényen ugyancsak jelenlévő Fehér Tamás, a Grafton személyzeti cég ügyvezetője arról beszélt, hogy eleinte idegenkedtek a közösségi oldalak segítségével történő toborzástól, mivel úgy látták, a klasszikus toborzási technikák is hozzák az elvárt jelentkező számot, és ennek megugrása csak a kiválasztást nehezítené. Ráadásul a válság drasztikusan megnövelte a beküldött álláspályázatok számát, és a szokásos 200-300 helyett már 500-1000 pályázatot kellett átbogarászniuk, miközben ezek között nagyon sok olyan álláskereső anyaga van, aki nem felel meg a pályázati kiírásnak, például nem rendelkezik a szükséges nyelvi kompetenciákkal.

Idővel azonban mégis tettek egy kísérletet, és kipróbálták, milyen az, ha a közösségi médiát is bevonják a toborzásba. És bár az a várakozásuk, hogy a jelentkezők száma lényegesen több lesz, beigazolódott, örömmel tapasztalták, hogy az álláskeresők között nagyobb arányban voltak az elvárásoknak megfelelő emberek. Vagyis a hatékonyság a közösségi médiára épülő toborzás során növekedett. A közösségi hálózatok révén azokat is el tudják érni, akik nem keresnek aktívan munkát, de gondolkodnak egy esetleges munkahelyváltáson. - Ha állásajánlatot kapnak valamelyik ismerősüktől, lehet, hogy kedvet kapnak és megpályázzák - mondta Fehér Tamás.

 

computerworld

Címkék: budapest magyar telekom origo sanoma

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu