Internet: Optimalizáld a weboldalad a google keresőre!

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a KEZDŐ- ÉS GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közösségénél

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1432 fő
  • Képek - 340 db
  • Videók - 39 db
  • Blogbejegyzések - 522 db
  • Fórumtémák - 122 db
  • Linkek - 197 db

Üdvözlettel,

GYAKORLÓ INTERNETEZŐK közössége vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Hiába a vonzó küllemű, jól szerkesztett, tartalmas weboldal, nem sokat ér, ha a keresők, és így a felhasználók nem találják meg. Szerencsére kiforrott módszerek segítenek abban, hogy ne maradjon oldalunk láthatatlan az interneten.

 

Bár a vélemények megoszlanak a SEO-ról, a legtöbben azért használják. Aki nem optimalizál ugyanis, annak kisebb az esélye arra, hogy megtalálják a Google-lal. Ha pedig a keresőóriás nem adja ki a találatok között egy adott cég honlapját, akkor az a vállalkozás az interneten kereső potenciális ügyfelek jelentős hányadát elveszítheti.

De nézzünk egy példát! Pár éve John W. Tuggle évente 19 ezer dollárt keresett, abból élt, hogy gitárleckéket adott, emellett másodállást vállalt. Ma évente százezer dollárt keres, sőt egyre nagyobb a jövedelme, állítja. Már nem kell gitárórákat adnia, pluszmunkát sem kell végeznie, sokkal több a szabadideje. Hogyan sikerült ez elérnie? Először is egy professzionális webdizájner céggel weboldalt készíttetett, ahol a blues és slide gitárleckék anyagát meg lehet vásárolni DVD-n. Tuggle podcastokat is készített az iTunesra és videókat is feltöltött a YouTube-ra. Látogatókat pedig azzal is vonz a weboldalára, hogy következetesen karbantartja, illetve megfelelően optimalizálja, SEO-zza.

De mi is pontosan a SEO? Hogyan működik?

 

 

SEO-alapok


A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO) hatékony eszköz arra, hogy az ügyfelek megtaláljanak egy weboldalt. A cél, hogy a site-tot a webes keresők (mint például a Google, a Yahoo vagy a Bing) megleljék, és minél előkelőbb helyen mutassák a találati listában.
A statisztikák szerint a legtöbb honlapot a keresőoldalakon keresztül találják meg, nyilván ajánlatos tehát ezeken a listákon szerepelni, méghozzá minél előrébb. Az átlagember a keresési eredmények közül ugyanis csak az első tízet-húszat nézi meg. Sőt, a Small Business Search Marketing blog szerzője (egyben a Search Engine Land szerkesztője), Matt McGee még továbbmegy: szerinte az első oldal első öt-hat találatára kattintanak csupán az emberek. Így hát a puszta jelenlét a keresők adatbázisában még nem sokat ér; akkor lehet látogatókra számítani innen, ha az első három oldal valamelyikén, az első tíz-húsz találatban szerepel a cég.

 

 

SEO

A keresőoptimalizálás ma gyakorlatilag Google-optimalizálást jelent, mert a Google jelenleg fölényesen piacvezető pozícióban van a többi keresőhöz képest.
„Ha nem optimalizál, nem fogják megtalálni a Google-lal. Ha pedig a Google nem adja ki a találatok között, az interneten kereső potenciális ügyfelek 65 százalékát elveszítheti” – állítja Tuggle.

A keresők találati listájába kétféleképpen lehet felkerülni. Fizetett hirdetésként (ezt hívták azelőtt szponzorált linknek) a Google AdWords keresőhirdetési rendszeren keresztül, illetve organikus találatként. Az AdWordsnél nincs minimális ráfordítandó költség: be lehet állítani például ezerforintos napi költségkeretet és húszforintos kattintásonkénti költséget a hirdetéséhez. A PPC (pay per click, fizetés kattintásonként) kampányoknál nem a hirdetés megjelenéséért fizet az ügyfél, hanem csak akkor, ha valaki rákattint hirdetésére. Sokan ugyanakkor nem szívesen kattintanak a fizetett hirdetésekre, mert nem tartják megbízható eredménynek, tudják, hogy reklám.

Az organikus találat a weboldal tartalma alapján születik, és nem kell érte a Google-nak fizetni. Akkor kerülhet be a listára a weboldal, ha a Google relevánsnak ítéli meg a tartalmát.

 

A fehér- és a feketekalaposok

 

Persze a SEO-nak is vannak ellenzői, akik úgy vélik, az egész feketemágia, nem több, mint a keresőmotorok aljas manipulálása. Sőt, lehet a keresőoptimalizálást gonosz céllal is használni. Egyes netes bűnözők is élnek a „feketekalapos” SEO-technikával: kártékony oldalakat csempésznek az első helyeken lévő találatok közé. 2010-ben a találatok 22,4 százaléka vitt vírusos oldalra: tehát az első 100 találat között majdnem a keresések negyede mutatott kártékony oldalra a WebSense felmérése szerint.

De ha nem netes bűnözésről van szó, csak csalással elért látszateredményekről, akkor sincs a feketekalapos SEO-val optimalizált oldalnak hosszú távon haszna, versenyelőnye belőle, hiszen nem lesznek ügyfelek a látogatókból. Ráadásul, ha a Google rájön a csalásra, akár egy évre is kitilthatja a találati listákról az adott honlapot.

A „fehérkalapos” SEO, azaz a korrekt keresőoptimalizálás, amikor az optimalizálás során a Google normáinak megfelelő eszközöket használnak, elengedhetetlen része a nagyobb internet-marketing kampányoknak – hangsúlyozta Martin Falle, a SEO Research keresőmarketing cég igazgatója a smallbusinesscomputing.com-nak.

Aki keresőoptimalizálásra szakosodott céget keres, laikusként is könnyen eldöntheti, fehér- vagy feketekalaposokkal áll-e szemben. Az előbbieknek ugyanis van ellenőrizhető referenciája, és az is döntő, mennyire nyíltan beszélnek a módszereikről, és mennyi idő alatt ígérik a sikert. Tisztességes eszközökkel napok-hetek alatt nem lehet előretörni. Legkevesebb egy hónap múlva látszik az eredmény, de olykor fél évbe is beletelik.

Itthon ugyanakkor az is előfordulhat, hogy a nagy cégek sem foglalkoznak a keresőoptimalizálással. Ékes példa erre a „szeretem a bankom” kampány, ahol is a még a szeretemabankom.hu oldalt sem foglalták le maguknak, ezt egy élelmes cég jegyeztette be pár nappal a reklámkampány indítása után. A „szeretem a bankom” kifejezésre pedig a magát reklámozni akaró bank helyett sokáig a SEO-hibát taglaló blogok álltak az élen. Az online marketingesek meghökkentek, bár nyilván az is előfordulhat, hogy az átlagember soha nem keresne rá a „szeretem a bankom” kifejezésre.

 

Tervezzünk és gondolkodjunk!

 

Már a honlap tervezése során érdemes gondolni a kulcsszavazásra. Olyan releváns szavakat kell választani, amiket keresnek is az emberek, nem általánosak, és van esélye az oldalnak a konkurenciával szemben is. Kerüljünk el minden olyan kulcsszót, amelyek a pornóoldalakon is megjelenhetnek, mert ha ezeket találja az oldalán a kereső, kiszűri az egész site-ot.

Nem árt tudni, hogy a böngésző tetején lévő szöveg kulcsfontosságú a keresőoptimalizálás szempontjából. Ez jelenik meg ugyanis a keresők találati listáján is. Ez az a link, amire a felhasználók jó esetben rákattintanak, amikor meglátják a találatokat az oldalon. Nem kérdéses azonban, hogy ennek korrekt, releváns szövegnek kell lennie – hívja fel a figyelmet Adam Lasnik, a Google fejlesztője. Ideális esetben az oldal címe nem csupán a vállalkozás nevét tartalmazza, de egy vagy több további információt is, amire az emberek kereshetnek.

Az is segít, ha a kiválasztott kulcsszavakat a weboldal főcímében (ez a HTML-ben a H1 tag) is szerepeltetjük. Keresőoptimalizálás szempontjából a H1 a legfontosabb szövegrész, de a H2 elemben, az alcímben is érdemes kulcsszavazni.

Figyeljünk arra is, hogy az adott kulcsszavak megtalálhatóak legyenek a weboldalon publikált szövegekben is. Egy aloldalt egy kulcsszóra vagy kifejezésre optimalizáljunk, így lehet a leghatékonyabb. Minél speciálisabb a kifejezés, annál kevesebb versenytárssal kell osztozni a Google találati eredményeken.

 

 

SEO

 

Releváns linkek


Ha sikerül elérni, hogy sok releváns, nagy forgalmú, értékes, megbízható oldal hivatkozzon a weboldalunkra, a független hivatkozások miatt előrébb fogják sorolni a találati listán a keresőmotorok. Ha a forgalmas oldalak bizonyítják, hogy a webhely legitim, jobb helyzetben van, mint ha olyan, ugyan megbízható, érdekes információkat kínáló oldal a hivatkozó, amelyik csak csekély forgalmat tud felmutatni.

Visszakanyarodva John W. Tuggle sikertörténetéhez: a Gibson gitárkészítő cég weboldalán is mutat néhány link Tuggle oktatóvideóira. A Gibson tekintélyes gitárkészítő cég, amelynek weboldala tartalmas, nagy, népszerű és megbízható. A keresőmotorok tehát nyilván úgy látják, hogy Tuggle „Learning Guitar Now” oldala fontos és releváns más weboldal „szavazata” alapján. Mivel még több ilyen oldalon hivatkoznak a gitártanárra, a Google is úgy érzékeli, hogy Tuggle weboldala alkalmas arra, hogy a gitározás, gitártanulás iránt érdeklődőket odairányítsa.

 

 

SEO

 

Gondoljunk a látogatókra!


A SEO nagyszerű eszköz, de csak akkor, ha az olvasókról sem feledkezünk meg. Nem elég, ha a keresőrobotok megtalálják a weboldalt, az is fontos, hogy az ott talált információ olvasóbarát legyen: aki odanavigál, az színes, érdekes szöveget kapjon. Jól szerkesztett, lényegre törő, tömör szövegeket kell publikálni. Ha valaki csak a keresőoptimalizálással foglalkozik, a látogatóval nem, a szöveg gyakran körülményeskedő, nem természetes, így élvezhetetlen. Egy ilyen oldalra pedig nem fognak visszatérni a látogatók. Nem elég odacsábítani őket, meg is kell tartani, sőt az a cél, hogy visszatérő vendégek legyenek az oldalon: váljanak potenciális ügyfelekké. Itt lép a képbe a tudomány mellé a művészet.

Ideális esetben először a jó webes tartalmat kell elkészíteni, a keresőoptimalizálásnak csak másodlagos – bár lényeges – szerepet szabad kapnia. Aki rendszeresen érdekes webes tartalmat gyárt, látni fogja, hogy hamarosan hivatkozni kezdenek rá más oldalak. Az online kommunikáció aktív részese lesz, blogok idézik, és a mainstream média is említeni fogja forrásként. Még divatos frázisokat, „buzzwordöket” (divatszavakat) is generálhat a végén.
Ha pedig a webes tartalmat az olvasók szeretik, akkor a Google-nak is meg fog felelni.

 

techline.hu

Címkék: google internet keresőoptimalizálás seo techline webdizájn

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu